Mallorca it is!

Baaah... då har vi ännu en sånn här härlig eftermiddag fylld med ångest och menlöshetstankar.
Sjukt jobbigt..
Har iallafall ringt till psykiatrin, där jag egentligen skulle få ett samtal ifrån igår av min läkare.
Det blev ännu ett dåligt besked, vet inte ifall jag ska skratta eller gråta faktiskt men då är det så att min läkare är sjukskriven. Jag fick även då veta att mitt möte som jag ska ha med honom i maj (som då redan är framskjutet 2 månader eftersom han va sjuk sist jag skulle dit) antagligen också kommer att bli inställt!!!
Försökte då fråga ifall det finns någon möjlighet att jag får komma till en annan läkare, men det kunde dom inte svara på utan jag får ringa ett annat nummer imorgon och kolla upp det.
Tycker detta är helt sjukt, att man ska behöva vara så på och själv ringa för att höra vad som händer, när man är i så stort behov av hjälp. Så just nu känns det som om jag står på samma ställe och bara stampar.. kommer ingenstans. Vet inte alls hur jag ska göra med min medicinering och inte heller med min sjukskrivning??
 
Usch, men nog om detta.. har försökt vara nyttig här hemma och tänka på annat, ritat lite, tränat och sådär.
Försöker tänka på en POSITIV sak som hände igår och fokusera på det! Det är nämligen att mamma äntligen fått ett ja från jobb på vilkor att vi åker ett speciellt datum, så jag kollade direkt upp och nu har vi en resa bokad!!
Jag och min fina mammi ska till Mallorca i en vecka, med all inclusive och bara njuta av sol, värme och mat :)
Ingen av oss har tidigare varit just där så det ska bli lite spännande. Så idag är det nedräkning som gäller, 9 dagar sen sitter vi på flyget dit. Och det är skönt för min syster är helt med på att vi ska åka och håller med om att jag och mamma behöver komma iväg.. Hon har pappa här hemma så det ska gå bra <3
Så håll nu tummarna för att solen är på vår sida bara hehe,
någon som har varit i Mallorca och har tips så säg till!
 
Anonym
2017-04-24 @ 18:12:11

Tyvärr är vården överbelastad men det finns många ideella organisationer som man kan chatta med eller ringa ifall man skulle må riktigt dåligt en kväll. Ex. Mind.se eller hjälplinjen på 1177.se. fortsätt kämpa! /Jonte

Svar: Jo det är ju så.. man tappar hoppet i mellan åt, men jag ska fortsätta kämpa. Tack.
Camilla Larsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camiil.blogg.se

Jag kommer skriva om min vardag, att leva med depression och ångest - då jag hoppas att detta ska hjälpa andra som går igenom liknande.. blir även lite av min träning och annat smått och gott.

RSS 2.0