Såhär en tisdag..

Idag kom jag upp ganska sent.. kände mig extra trött.
Efter frukost så tog jag bussen in till stan, där jag hade möte med min psykolog idag.
Hon märkte att jag var lite mer öppen idag och då berättade jag om att jag startat denna bloggen.
Det tyckte hon var ett jätte bra intiativ och en positiv sak.. vi pratade mest om min syster idag eftersom detta har hänt efter jag var hos henne i förra veckan.
Annars gick vi igenom lite mer som jag har gått igenom, och fick då som svar att det är inte konstigt att jag mår som jag mår idag, att hon hade blivit mer chockad ifall jag hade sagt att jag mådde bra.
Kändes skönt att höra att det faktiskt inte är något fel på mig utan helt naturligt..
Jag har sedan jag var liten tagit på mig rollen som "starka, duktiga storasystern" fast jag är egentligen är den yngsta i familjen.. är ju tvilling med min syster men det är hon som är född först.
Nu blir det atomatiskt så att jag vill dra på mig min "vanliga roll" och som vanligt ha all fokus på min syster precis som alla andra som kretsar runt oss.
Men psykologen sa även att det är jätte viktigt för mig att kämpa emot detta nu, jag måste fokusera på mig själv och att jag ska få må bra. Så jag måste försöka släppa detta med att min syster mår dåligt nu, hon får den hjälp hon behöver på sjukhuset <3
 
Efter jag var klar hos psykologen idag så gick jag bort till min pappas lägenhet.. Har varit där hemma och fikat, umgåtts med hans sambo, myst med katten och fått prata även lite med henne vilket alltid är skönt.
Gick sedan vidare bort mot triangeln och provade deras 24/7 gym, aldrig varit på det innan men det var helt okej. Dom hade stort och fint tjejgym :)
Fick bli ett ganska snabbt pass för efter det gick jag därifrån bort till sjukhuset. Skönt att promenera för då får man rensat tankarna lite mer än att sitta på en trång buss.
Hade lovat min syster att komma dit idag så det kände jag att jag var tvungen till.
Jag var där en stund ensam och sen kom mamma dit så vi var där tillsammans.
 
Nu sitter bara jag och mamma o myser vid tvn.
Kram!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camiil.blogg.se

Jag kommer skriva om min vardag, att leva med depression och ångest - då jag hoppas att detta ska hjälpa andra som går igenom liknande.. blir även lite av min träning och annat smått och gott.

RSS 2.0