Då var semestern slut..

(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 

Hemma efter en kort men underbar vecka i Alanya. Som jag skrev innan vi åkte så har jag varit där många gånger men det var första gången för sambon så det var spännande att visa vad och varför jag fastnat för just Turkiet. 

Var lite små orolig för att han inte skulle gilla det, men det har han gjort och vill gärna åka dit igen :)

 

Tyvärr så hade vi otur med vädret och har fått två sol-dagar, (och bara solat en av dagarna) annars har det varit molnigt eller regnat och åskat massor, men fortfarande varit cirka 26 grader så bättre än här hemma i kalla och blåsiga Malmö.

Vi hamnade på ett mysigt fint hotell nära centrum och nära stranden, vi hade all inclusive så det har varit skönt.

 

Förutom att sola och bada i pool och hav, så har vi gått långa promenader, shoppat och bara njutit. 

På en av promenaderna gick vi långt bort mot andra sidan, där vi såg att det fanns ett lift-system upp till "slottet uppe i bergen", så vi åkte den upp och gick ner på andra sidan berget efteråt.. det blev en lång men härlig runda, har varit där uppe innan men då åkt buss upp till toppen.

 

Vi har också varit ute på båtutflykt där vi dykt från båten 2 dagar, fantastiskt för oss eftersom det var vårt första dyk utomlands.. mycket ljusare och klarare vatten, annorlunda fina fiskar och rev som man inte ser hemma i Sverige.

Jag fick dock lite problem med mina öron när jag skulle tryckutjämna så det förstörde en del för mig men det var ändå härligt och kul.

 

På måndagen blev jag utbjuden på restaurang för att vi skulle fira vår halvårs-dag så det var super mysigt, vi åt på en fin restaurang nere vid hamnen.

Det har blivit någon lunch, fika och en middag till utanför hotellet.. vi hann tröttna lite på maten som var all inclusive och skönt att komma ut lite utanför.

 

Nu har det varit en lång dag med buss, flyg, tåg och bil-resor, massor av blandade känslor och ångest över att behöva komma hem till verkligheten igen!

Min mamma har iallafall varit snäll och hämtat oss när vi skulle åka och nu när vi kommer hem.. annars hade det fått bli buss eller taxi från Hyllie till Höllviken också..

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camiil.blogg.se

Jag kommer skriva om min vardag, att leva med depression och ångest - då jag hoppas att detta ska hjälpa andra som går igenom liknande.. blir även lite av min träning och annat smått och gott.

RSS 2.0