Hemma efter en kort men underbar vecka

Då har vi kommit hem igen..

Jag och mamma, vi har varit i Turkiet i en vecka.
Vi var i Alanya .. saknat mitt "andra hem" så mycket hehe!
Vi började med att gå på hamam och spa som mamma ville bjuda mig på :)
Det var super lyxigt med skrubb, tvätt, massage, fish spa,
ansiktsmask och oljemassage .. plus att vi fick champagne och frukt hihi,
perfekt start på semestern!
Det har varit underbart skönt, vi har bara slappat, tagit hand om oss
och bara njutit av att komma ifrån allt här hemma ett tag.
Det värsta med en vecka är att det går så himla fort!
Men har verkligen kunnat släppa allt i några dagar och bara varit i "relax-mood",
försökt att inte använda min mobil så mycket också.
Mesta dagarna hade vi tur med vädret och det var mellan 30-35 grader i skuggan,
vilket betydde väldigt varmt i solen hehe.
Men jag älskar värmen, älskar att känna hur det bränner mot huden och att när man känner att det blir lite för mycket så bara springer man ner till havet och badar!
Det var cirka 26 grader i havet, så det hade hunnit bli varmt..
men ändå tillräcklig för att svalka sig i värmen :)
Så de första dagarna spenderade vi på stranden, på varsin solstol i hettan..
precis som jag vill ha det.
Vi åkte ut med en dyk-båt en dag som jag varit med på innan
så jag kände redan de som arbetade där.
Dock var det första gången jag dök helt ensam! Så det var lite nervöst
men gick hur bra som helst och så skönt att ha tagit det steget.
Tyvärr lite mindre sikt i vattnet eftersom det var oväder dagen innan,
men fick se en del fiskar, koraller och även en stor sköldpadda som simmade förbi.
Mamma var med på båten men hon dyker inte så vi solade
och badade tillsammans mellan dyken :)
Som sagt hade vi även en dag då det öste ner regn, kom åska och var riktigt oväder..
Det var även lite molnigt till och från men mestadels var det fint väder.
Vi bodde på ett fint hotel bara några meter ifrån stranden, nära till allt.
Vi hade all inclusive, skönt och bekvämt!
Förutom champagnen på spa:et har jag dock inte rört alkoholen
på hela veckan och det känns super bra.
Nu ska jag inte skriva så mycket mer utan bjuder på en del bilder hihi, kram <3
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camiil.blogg.se

Jag kommer skriva om min vardag, att leva med depression och ångest - då jag hoppas att detta ska hjälpa andra som går igenom liknande.. blir även lite av min träning och annat smått och gott.

RSS 2.0