Ledsen för det långa uppehållet!

Hej alla fina!
Som rubriken lyder så ber jag om ursäkt för min extremt långa frånvaro.
Jag har alltså haft så mycket sista tiden att jag inte ens har hittat tiden till att skriva.
 
För lite mer än en månad sen så började jag med min PT-utbildning.
Utbildningen kommer att hålla på i sammanlagt ett halvår, på distans.
Vilket innebär att vi har cirka 2 fysiska träffar varje månad och resten ska studeras på egen hand.
Företaget som håller i utbildningen heter "Scandinavian Top Team",
det är ett norskt företag som har valt att köra sin första grundkurs i Malmö och då hoppade jag på!
Det känns verkligen som rätt val, super intressant och kul.
Väldigt mycket teoretiskt nu i början som man ska lära sig och förstå.
Just därför bristen av tid till bloggen..
Min vardag har nämligen innehållt mitt arbete, där jag fortfarande är kvar på 100%,
försökt att träna lika mycket som vanligt och samtidigt i princip pluggat på all min lediga tid utöver det här.
 
 
Första träffen så var vi 5 elever och 2 lärare, så det kändes skönt med en liten grupp.
Större fokus på oss som faktiskt var där, när man ej är för många.
Vi presenterade oss och gick igenom det första materialet. 
Det första ämnet var "kroppens anatomi", väldigt brett ämne.
Vi skulle alltså lära oss om kroppens skelett/ben, leder och muskler.
Var allting sitter, hur det fungerar och vad det heter på latin.
Så ja det har varit enormt mycket att läsa, förstå och komma ihåg.
Cirka 200 sidor att lära oss hehe, så jag har kämpat!
 
I lördags så hade vi vår tredje träff, då vi fick reda på att 2 stycken hade hoppat av,
då det var mycket mer att lära sig än vad de hade kunnat tänka sig.
Vi skulle då ha tenta på detta, vilket visade sig vara mer ett stort test.
Vi rättade nämligen det muntligt tillsammans.
Men iallafall så gick det väldigt bra! Vilket kändes skönt efter allt slit.
Nu har vi fått gå igenom nästa del vilket har med bl.a. nervsystemet att göra.
Vi ska också lära oss hur man räknar ut olika formler inom tyngdkraften osv.
Och såhär kommer det fortsätta med små-tentor fram tills den stora tentan i februari.
 
 
Förutom en tuff vardag så har jag haft lite roligt med!
En av mina bästa tjejkompisar fyllde 21 år, hon firade med tjejfest hemma hos sig.
Det var tema fest, och temat var "hollywood", alla skulle alltså vara utklädda till kändis.
Jag valde att klä ut mig till Paris Hilton ;)
 
Jag och min tvillingsyster har fyllt 25 år.
Först blev vi firade lite i förskott av pappa och hans sambo.
Med god mat, härlig glasstårta och fina presenter.
Vi hade en stor fest med familj, släkt och vänner.
Super kul, och temat var självklart "rosa, glitter och glam" hehe.
Fick många fina presenter, och en kul kväll!
 
 
 
 
Haft någon mys-kväll med tjejerna, alltid välbehövligt! <3
 
 
Simningen har haft uppehåll hela sommaren så nu var det dags att komma igång igen tyckte jag!
Så syrran och jag har varit där 2 gånger nu och det känns skönt.
Alltid bra att kombinera träningen på lite olika sätt :)
 
 
Kram så länge! <3
 

camiil.blogg.se

Jag kommer skriva om min vardag, att leva med depression och ångest - då jag hoppas att detta ska hjälpa andra som går igenom liknande.. blir även lite av min träning och annat smått och gott.

RSS 2.0