#metoo

Jag måste börja med att jag tycker det är grymt av tjejer och kvinnor som kommer fram
och delar med sig av sina egna historier om vad man har varit med om för sexuella övergrepp osv.
Tyvärr har nog mer eller mindre ALLA tjejer upplevt något liknande och det är verkligen hemskt!!
Hoppas fler vågar träda fram och även de yngre tjejerna.
Viktigt speciellt att alla våldtäkter blir anmälda.
Både för ens egen skull och för alla andra som kan drabbas utav samma man.
Det är svårt att ta steget till att berätta om det för andra, men det kan vara värt det.
 
Jag har själv varit med om flera olika övergrepp, men även väldigt mycket trakasserier över nätet.
Det blir bara mer vanligt att män provar sig fram genom facebook, dejting-sidor osv.
Det som är mest hemskt är att det går ner i ålder,
yngre och yngre killar börjar skriva saker, hota över nätet och även skickar olämpliga bilder.
Tjejerna som drabbas blir också yngre och yngre...
Vet själv hur hårt en sådan upplevelse kan sätta sig i en och sedan förstöra för en i framtiden.
Oavsett om det bara är en bild man mottagit, blivit hotad till att skicka bilder på sig själv,
blivit tafsad på eller våldtagen så är det så fruktansvärt fruktansvärt och fel!!
 
Den största grejen jag varit med om var när jag i gymnasiet, då var jag så rädd för jag blev även hotad..
Fick polisanmäla och vågade inte gå till skolan på några dagar.
Till slut hade jag modet att gå tillbaka till skolan men det sitter kvar i en än idag.
Mår fortfarande dåligt när jag tänker på det, blir arg och illamående.
 
Tillsammans är vi starka tjejer!
Dela med er och stötta varandra <3
Man kan aldrig prata om det för mycket, och ingen ska få lov att döma!
Du har inte gjort något fel, du har inte klätt dig för utmanande..
Man ska få lov att klä sig som man vill utan att någon ska gå över gränsen!
 
#metoo



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camiil.blogg.se

Jag kommer skriva om min vardag, att leva med depression och ångest - då jag hoppas att detta ska hjälpa andra som går igenom liknande.. blir även lite av min träning och annat smått och gott.

RSS 2.0