Så fruktansvärt drygt..

Jag har ju skrivit innan om att jag har haft stora problem med min mage de senaste åren.
Varit på många undersökningar då symtomen har pekat på att
det hade kunnat vara något så illa som cancer.
Men alla undersökningar har visat sig se bra ut,
efter att alla ”allvarliga” tarm-sjukdomar uteslutits med alla möjliga undersökningar,
så fick jag för ett tag  sedan diagnosen ”IBS” fastställd.
IBS står alltså för Irritable bowel syndrome.

För mig var detta en enorm besvikelse, vilket kan låta konstigt i andras öron!
Men eftersom jag har mått så dåligt över detta både fysiskt och psykiskt,
så hoppades jag verkligen på att dom skulle hitta något som man kunde bota på något vis.

IBS är en tarm-sjukdom som man alltså aldrig kommer att bli av med,
utan man får leva sig att leva med...
Vissa tillfällen har jag så ont så jag inte vet var jag ska ta vägen..
magen är så uppsvullen (ballongmage) och då gör det fruktansvärt ont
plus att jag känner mig ful och tjock.. inte ett dugg roligt.
Idag är det en så vanlig diagnos att ha, men dom som inte lever med det vet ej hur tuff vardagen är.

Nu har jag hittat en app som heter BellyBalance, som har fått många bra betyg. I
appen kan man gå igenom olika sorters livsmedel och se vad som ska gå bra att äta och inte.
T.ex. ska allt vara laktos/gluten fritt, en del frukt och grönsaker går bra men inte alla osv.
Så nu är tanken att prova det här och se ifall det kan hjälpa!
IBS är nämligen väldigt individuellt och därför har dom inget fast forskning
på vad som är bra eller dåligt utan man får testa sig fram..
 
So wish me luck.... <3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camiil.blogg.se

Jag kommer skriva om min vardag, att leva med depression och ångest - då jag hoppas att detta ska hjälpa andra som går igenom liknande.. blir även lite av min träning och annat smått och gott.

RSS 2.0