Så långt tillbaka jag kan minnas..

Hej alla fina!
 
Vill berätta så förändrad jag känner mig just nu..
Jag har som tidigare nämnt kämpat med depression, ångest, ätstörningar, självförtroende osv.
de senaste 10 åren, vissa perioder värre än andra.
10 av 25 år.. det är nästan halva mitt liv,
och hemskt nog, när man tänker på det är det mest det jag kommer ihåg..
hur förtvivlad, misslyckad, oälskad jag har känt mig
att varje dag gå runt med tankar om självskada och självmord.
Jag har också i nästan alla dessa 10 år varit medicinerad på olika antidepressiva
och för det mesta på högsta dosen.
 
Men just nu... så mår jag bra.
Förstå att jag har inte känt såhär på över 10 år!
Att jag känner mig genuint glad, jag har energi, jag har hopp för framtiden.
Jag känner mig faktiskt lycklig.
Jag har vågat ta steget till det jag vill göra karriärsmässigt.
Studerar till PT och jobbar som gym-instruktör under tiden.
Kanske inte det jobb som ligger högst på andras listor..
Men jag har alltid velat jobba med träning och hälsa, det är något jag brinner för!
Och att få hjälpa andra människor att må bra är bara fantastiskt.
Jag känner också att med min bakrund, så har jag enorm förståelse för andra människor,
vilket man behöver ha i detta yrke.. då många kommer med olika sorters problem.
 
Jag är så glad att jag vågade ta steget och säga upp mig
ifrån förskolan som jag arbetat på det senaste 1,5 året.
Och självklart även att jag avslutat mina mediciner,
känns underbart att äntligen få känna mig glad.
 
Självklart kommer jag alltid att få kämpa med ångest, ätstörningar och självkänsla..
Men det blir mer sällan med tiden som går..
Jag hittar metoder för att undvika alla dessa tankar så mycket som möjligt.
 
Vill tacka min familj och alla andra nära och kära som har stöttat mig,
försökt att peppa mig även när jag inte har tagit till mig det..
Och också säga förlåt för alla de gånger jag utsatt er för skräcken av att förlora mig. 
<3
 
 
Träningen kommer alltid att vara min bästa och dagliga terapi.
 
 
 
Mina underbara vänner är också en del!
Det spelar ingen roll om det är över en middag, filmkväll eller fest.
Så här kommer lite bilder från när vi har umgåtts senaste tiden <3
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camiil.blogg.se

Jag kommer skriva om min vardag, att leva med depression och ångest - då jag hoppas att detta ska hjälpa andra som går igenom liknande.. blir även lite av min träning och annat smått och gott.

RSS 2.0