varning för långt och irriterat inlägg.. haha

Bildresultat för frustraded
Jag blir så trött, arg och ledsen på hur sjukvården fungerar idag..
Enda sedan jag från början började få problem med min psykiska ohälsa så har jag märkt hur dåligt och svårt allt ska vara.
När man själv mår så pass dåligt att man inte längre vill leva, då är det inte så lätt att sitta och ringa en massa samtal för att få den hjälp man behöver..
Jag har under denna tiden aldrig fått träffa samma läkare mer än 2 gånger pga att dom slutar och varje gång man kommer dit så måste man berätta om allting från början för att kunna få någon hjälp med medicinering osv.
Min senaste tid som jag skulle till en läkare blev inställd och då hade jag inte haft kontakt med någon därifrån på ungefär 2 månader, så när jag fick veta att det hade blivit inställt så var såklart min första fråga "när får jag då en tid nästa gång?.. har redan fått vänta jätte länge sen sist".
Svaret var bara att en ny tid skulle skickas hem i posten. När denna kom så märkte jag att den var ytterliggare 2 månader fram och kände att det var oacceptabelt.. under den tiden skulle då även min sjukskrivning gå ut??
Fick efter många om och men ringt och fått en tid till ännu en ny läkare som kunde träffa mig lite tidigare.. Denna läkare visade sig dock inte alls intresserad, och efter att jag berättat allt och sagt att jag behövde ändra i min medicinering så fick jag bara svaret att han skulle diskutera detta lite med sina kollegor och återkomma på telefon.
Jag behövde nämligen ändra med mina mediciner eftersom jag märkt att av den nya tilläggsmedicinen hade jag blivit mycket mer arg och lättirriterad.. men iallafall när jag sen fick telefonsamtalet från läkaren så sa han att jag skulle trappa ut denna nya och sedan igen öka den som jag redan hade. Och denna har jag då gått på i över 2 år, den har ju inte hjälpt och det var därför jag skulle göra ändringar från början...
Så efter det märkte jag att jag då får träffa ännu en ny för att se vad den läkaren kan rekommendera för medicin, och jag fick en tid till imorgon.
Idag fick jag dock ett samtal om detta och då var även detta möte inställt... försökte förklara att jag har det lite ostabilt med min medicin och det var därför jag behövde komma och prata med en läkare. Då föreslog hon att jag skulle få komma till den jag var hos nu senast... så fick berätta precis som det var, att jag var där och kom tillbaka på ruta 1 igen så det fanns ingen mening med att träffa denna läkare igen. Svaret på detta blev att då får jag vänta fram till min andra tid som är bokad.. som alltså är 15 maj?!
Så just nu är jag så frustrerad att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen faktiskt....
Tycker att det är hemskt att det ska vara så svårt att få den hjälp och vård som man behöver, och för att nämna det så har jag ju även hamnat på deras lite mer "akuta lista" och ändå är det såhär som verkligheten ser ut!
Nu får jag då helt enkelt hoppas på att jag orkar kämpa på och klarar hålla mig så pass positiv fram till mitt nästa möte.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camiil.blogg.se

Jag kommer skriva om min vardag, att leva med depression och ångest - då jag hoppas att detta ska hjälpa andra som går igenom liknande.. blir även lite av min träning och annat smått och gott.

RSS 2.0