Going strong with the diet

Ja jag är i full gång med dieten!
Massor med frestelser överallt... jobb, hemma och ja var man nu ska iväg haha.
Men jag har hållt mig och fått mycket beröm från både kollegor, familj och vänner så det känns bra!
Det bästa med dieten är att jag definitivt inte tappar i muskelmassa,
jag har kanske mindre energi eftersom jag inte får i mig kolhydrater..
men jag har inte låtit bli gymmet för det!!
Det rullar på bra med träningen och det är en riktigt härlig känsla :)
Idag har ungefär halva tiden av dieten gått, ska hålla på i 3 veckor sammanlagt.
Har tappat mestadels av sötsuget vilket är skönt, det som lockar mest är en god middag...
Nu har det blivit i princip bara ägg, naturell yoghurt, keso, kvarg, lax, makrill, tonfisk och kyckling.
Börjar tröttna en del på det även fast jag försöker variera mig, men jag ska bara stå ut ett tag till!
 
I förra veckan hade vi 2 verksamhets-utvecklings-dagar med jobb..
Så det blev möten, diskutioner och sådär.
Måste också säga att jag hatar denna kylan, hemskt när det går ner på så många minus!
Jobbigt att bilen står ute just nu också så att man hoppar in i en is-kall bil full med is på sig -.-
 
Fredagskvällen hade jag mys-kväll med 2 fina tjejkompisar!
Jag fick ju inte dricka iochmed dieten så blev vatten för min del,
dock så hade det blivit fixat med "gottis" som jag också kunde äta så det var super gulligt.
 
Lördagen var jag först på Zumba, sen blev det Johan Glans på Malmö Arena.
Jag köpte det i julklapp till min mamma och syster, han var riktigt bra.. jätte roligt!
På kvällen var jag på moriskan och dansade (också alkoholfritt haha)
tillsammans med min syster och 2 andra fina tjejkompisar, vi fick dansat ordentligt iallafall :)
 
Hoppas att ni får en fortsatt bra vecka!
Hos mig börjar jag att se ljuset i tunneln :)
Kram <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camiil.blogg.se

Jag kommer skriva om min vardag, att leva med depression och ångest - då jag hoppas att detta ska hjälpa andra som går igenom liknande.. blir även lite av min träning och annat smått och gott.

RSS 2.0