Gott nytt år, hemma från Egypten igen!

Haft en underbar vecka i Sharm el Sheik, Egypten.

Har varit i Egypten två gånger innan men bara i Hurghada, så det var ändå lite nytt.

Det var även första gången som jag dykt i röda havet, vi hade 3 dyk-dagar med 7 dyk totalt.. både ifrån båt och ifrån stranden.

Där är en fantastisk värld där under ytan, lugnande och härligt att vara där nere och bara titta.

Dock är det och har varit mycket jobb med det, vi gick en extra kurs där nere så att vi nu kan gå ner till 30 meter istället för "bara" 18 meter.

24 grader hade vi i havet, vilket egentligen är varmt och skönt, men när man ska gå ner så djupt och vara nere i upp till en timme så blir man automatiskt lite nerkyld.. så det gäller att ändå klä på sig lite under våtdräkter och så :)

De 3 resterande dagarna var vi bara vid poolen på hotellet och tog det lugnt, drack drinkar.. jag solade och sambon låg i skuggan hehe.

Så lite har man fått slappna av och njuta av värmen, vi hade mellan 25-28 grader.. så det var varmt och skönt i solen så länge det inte blåste för mycket, på kvällarna var det ganska kyligt men man kan ju definitivt inte klaga ifall man jämför med hur det är här hemma i Skåne.

Vi var inne 2 kvällar i Naama Bay som är ett stort centrum i Sharm, med massor av affärer, restauranger, barer och placerat precis vid stranden och hamnen där även båten utgick ifrån.

Vi hade all inclusive på hotellet men var ändå ute och åt en dag för att få prova på, där är väldigt billigt faktiskt! Med allt.. mat, dricka, kläder osv.

Vi hade bestämt att inte shoppa så mycket denna resan så det blev lite små-saker till dykningen och någon minnes-sak till huset. 

Här kommer lite bilder ifrån resan (kommer antagligen fler senare),

gott nytt år till er allihopa!! <3

Jag hoppas att vi får ett underbart 2018 🙏🏼🥂

(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 

Men ja nu har man kommit hem, hade gärna stannat en vecka till!

Tyvärr brukar jag bli väldigt deprimerad när jag ska åka hem eftersom det känns så tråkigt och tufft att komma tillbaka till vardagen och verkligheten.

Så just nu känns det väldigt vemodigt... ska tillbaka till jobb imorgon och då öppnar jag kl 6.15 men det klarar jag och det kommer gå bra, kommer även få träffa min nya kollega imorgon så gäller att komma med positiv inställning, ska ha ansvaret för henne och en till ny, visa runt allt och sådär.

Wish me luck, ni som fortfarande är lediga får fortsätta njuta! Kram 🌸

 

Nu har vi varit hemma hos mamma och ätit middag, hon hämtade oss när vi hade landat och har nu kört oss hem till Höllviken.

Ska bli skönt att sova i sin egen säng men det är väl ungefär bara det haha.. deprimerande att vara hemma igen, vill inte att det ska vara det men så är det bara. Det tar några dagar sen är jag inne i rutinerna igen och då rullar det bara på!

Anonym
2018-01-10 @ 10:26:09
URL: http://www.nouw.com/beckaf

Åh underbart! Jag var i Egypten förra året, i Marsa Alam, så vackert!

Svar: Ja där är super fint! 😍
Camilla Larsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camiil.blogg.se

Jag kommer skriva om min vardag, att leva med depression och ångest - då jag hoppas att detta ska hjälpa andra som går igenom liknande.. blir även lite av min träning och annat smått och gott.

RSS 2.0