Ja jag kämpar fortfarande mot depressionen!

För några veckor sedan så slutade jag med min anti-depressiva medicin.
Någon som var helt självmant, har nämligen ingen läkare just nu
och har fått byta så många gånger att jag inte längre kan räkna det på mina händer..
Så jag har själv fått vara väldigt observant med hur huvudet och kroppen skulle reagera.
Min depression bröt strax innan jag blev 14 år..
resan började hos BUP med samtal både ensam och med hela min familj
och det tog inte lång tid innan jag fick min första medicin mot depressionen.
Provade på 4 olika sorters innan jag hittade en som jag
iallafall inte mådde sämre eller helt likgiltigt med.
Det blev en som heter Cymbalta,
vi märkte mellan gångerna och jag behövde en högre dos,
och det tog inte lång tid innan jag var uppe i högsta dosen.
120mg per dag.. denna höga dosen gick jag på iallafall 2 år,
jag kan inte säga att jag mådde bättre av den.. för det gjorde jag inte.
Det fanns dagar (rätt många såna) som jag mådde minst lika dåligt som med utan medicin.
Så nu när jag slutade, kom först alla biverkningar som man även fick när man började ta dom.
Mådde illa, enorm huvudvärk, yr och svimfärdig, väldigt trött.
Jag märkte även direkt att det var som om jag
hade haft ett lock över mig som tryckte undan mina känslor..
Kände direkt att alla känslor kom som ett slag emot mig,
jag började nästan gråta när någon sa någonting fint till mig,
var irriterad på allt och alla, blev lättare arg och upprörd för saker.
Så nu får jag verkligen lyssna på hur jag känner
och försöka förstå varför jag känner på vissa sätt.
Eftersom jag gått på antidepressiva så länge..
10 år sammanlagt, så är man så ovan alla dessa känslor.
 
Förutom förändring med medicinen,
så kämpar jag fortfarande på med mina ätstörningar -
där det lättaste är att försöka äta nyttigt och bra, i lagom mängd.
Försöker att hantera min dagliga ångesten,
vilket innefattar i princip allt jag gör och allt jag inte gör.. så det blir rätt mycket under en dag tyvärr.
Dock börjar jag kunna hantera det på ett bättre sätt, vilket självklart också går upp och ner.
 
 
 
Www.teamkjellstrm.blogg.se
2018-07-28 @ 17:09:18

Kämpa på bara 💜

Svar: ska jag! kram <3
Camilla Larsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camiil.blogg.se

Jag kommer skriva om min vardag, att leva med depression och ångest - då jag hoppas att detta ska hjälpa andra som går igenom liknande.. blir även lite av min träning och annat smått och gott.

RSS 2.0