Thailand

Hej!
 
Hade en underbar resa i Thailand med min mamma och syster.
Vi bodde på ett jätte fint resort i Karon beach, Phuket.
Mysigt rum, härliga poolområden, trevlig personal och i ett bra område.
Vi hade frukost-buffé på hotellet, lunchen och middagen åt vi ute på olika restauranger.
 
Vädret var vi inställda på att det fortfarande var regnperiod,
så när soen kom fram blev vi extra glada ;)
Varmt och skönt hade vi det iallafall med 30-35 grader och havet var också skönt.
Förutom att vi passade på att bara slappa, sola och bada så blev det lite utflykter.
Vi besökte Big Buddha, Patong, lite marknader och så.
Vi åkte även ut på en båt-tur en dag till PhiPhi-Islands, super fint!
Där gjorde jag 3 stycken dyk på lite olika platser, medans syrran och mamma fick snorkla.
Första 2 dyken var fina, ganska fint väder och varmt i havet.
Sista dyken så blev det storm, så det var väldigt strömt under ytan.
När vi kom upp så var det väldigt höga vågar, ösregn och storm.
Så det blev tufft att ta sig upp på båten igen men det gick :D
 
Blev lycklig när jag såg gymmet på vårt hotell, stort och fint med mycket utrustning!
Så jag tränade ordentligt de första dagarna, så skönt!
Efter cirka en vecka började jag känna mig småsjuk men ignorerade det.
Jag blev sen bara sämre och sämre för varje dag.
Till slut vaknade jag upp och kunde knappt röra mig så ont jag hade i kroppen,
hade feber, huvudvärk, ont i magen och kräktes..
Så vi fick upp en läkare på rummet som valde att ta med mig till sjukhuset.
Där tog dom prover, jag fick dropp, smärtstillande och antibiotika.
Jag fick veta att jag hade fått någon bakteri och att jag fått en kraftig infektion i kroppen.
När jag blev hemskickad igen så fick jag med mig massor av mediciner som jag skulle ta.
 
 
Vi kom hem ifrån Thailand och jag började jobba med antibiotikan, tänkte att det skulle gå bra.
När jag var klar med medicinerna så var jag fortfarande inte bra.. liknande symtom.
Fick en ny antibiotika här hemma som jag fick allergisk reaktion på,
första gången jag reagerat på någon medicin..
Blev då jag svimfärdig, yr, hade svårt att andas och fick utslag över hela kroppen.
Så för att få bort reaktionen fick jag starka mediciner för även detta.
All denna medicin och i samband med att jag fortfarande jobbade,
gjorde också att jag bara kände mig sämre...
Så har varit på 5 läkarbesök sen jag kom hem ifrån Thailand..
Och nu har jag då tagit till mig att vara hemma ifrån jobb och bara vila.
För hela min kropp har "lagt av" och behöver återställas..
Jag har inte ens orkat skriva mitt blogg-inlägg, men idag kände jag att jag hade lite ork över :)
 
Så samanfattningsvis så hade vi en väldigt fin semester och jag är nöjd trotts sjukdom.
Nu efter har det dock varit väldigt tufft!
Känslan att inte klara av sina vardagliga uppgifter ordentligt,
att ha konstant ont.. tar på krafterna!!
Cirka 4 veckor har jag varit sjuk nu, känns som en evighet.
 
Nu ska jag vila och ta hand om mig så jag kan bli frisk!
Bilder ifrån resan kommer här under :)
Kram <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

camiil.blogg.se

Jag kommer skriva om min vardag, att leva med depression och ångest - då jag hoppas att detta ska hjälpa andra som går igenom liknande.. blir även lite av min träning och annat smått och gott.

RSS 2.0